Wellness a sauna v těhotenství

Wellness a sauna v těhotenství
6.8.2014
V dnešní době mnohé z nás považují wellness za samozřejmou součást péče o své zdraví a duševní pohodu. V době, kdy žena otěhotní, je nasnadě otázka, zda a jaké vůbec procedury či služby si můžeme v tomto krásném stavu, kdy čekáme miminko, dopřát.

 

Je to období, kdy je o to více důležité si uvědomit, že se svým tělem musíme nakládat mnohem opatrněji a dobře o něj pečovat.  Relaxační a wellness procedury, které se v současné době nabízí, mohou nastávající mamince poskytnout mnoho možností jak ulevit bolavým zádům, přetíženým končetinám, předejít zavodnění organismu a celkové únavě, které s sebou těhotenství přináší.   A na co bychom neměli zapomenout, je to, že správný výběr relaxace a dobré načasování se postará o psychickou pohodu budoucí maminky a může napomoci k emoční vyrovnanosti a tím i pohodovějšímu průběhu samotného porodu.

Jsme-li tedy zvyklé před otěhotněním pravidelně cvičit, chodit plavat, saunovat se, navštěvovat masáže, není to, že čekáme miminko, důvodem se těchto aktivit zcela vzdát.

Samozřejmě je velmi důležité, aby nastávající maminka prokonzultovala své zvyklosti a aktivity se svým gynekologem. 

A jaké jsou vlastně druhy wellness služeb, které si můžeme jako maminky dopřát?

Mohli bychom si dnes říci něco o saunování, to bude jistě pro mnohé ženy asi největší otazník, zda do sauny ano či ne.  V zásadě platí, jak již bylo zmíněno, že pokud na saunování nejste zvyklá, není těhotenství vhodná doba s tím začít.  Ale pokud jste saunu pravidelně navštěvovala, není těhotenství důvod s tím zcela přestat.

Saunování zvyšuje obranyschopnost organismu, podpoří odplavení akumulované vody v těle a navozuje tolik potřebnou duševní pohodu.

Jako těhotná musíme však vynechat první 3 měsíce. Plodové vejce je v této době snadno zranitelné zevními vlivy. Dlouhodobé zvýšení tělesné teploty ženy na 38,5 C může vyvolat nezvratné změny v centrálním nervovém systému plodu.

Před návštěvou sauny si jako nastávající maminka musíme uvědomit některé důležité informace.

Neměli bychom chodit do sauny v žádném případě, pokud pociťujeme předčasné stahy dělohy, neboť horko tuto činnost zesiluje.

Pobývat spíše na spodní lavici sauny, kde je menší teplota a omezit pobyt v sauně na takovou dobu, kdy se cítíme dobře. Následný odpočinek v relaxační místnosti, by měl být dostatečně dlouhý.

V sauně si vždy sedat na svůj ručník, či prostěradlo jako prevenci před infekcí, ke kterým jsou ženy v těhotenství náchylnější.  Také je dobré používat vhodné pantofle, abychom předešli uklouznutí v ochlazovnách.

Během a zejména po saunování přijímat dostatečné množství tekutin. Především minerálních látek bohatých na hořčík, protože pocením nám může hladina tohoto prvku v těle poklesnout, což může být příčinou křečí.

Nezapomeňme tedy, že péče o tělo prospívá každé z nás. Ať už jsme, či nejsme těhotné.

 

 

sauna v těhotenství
Nahoru